0
In Fusion™ Mineraalvärv/ Mööbli värvimise 1-2-3

Kuidas metallist mööblit värvida?

Kas värvitav mööbel peab alati olema vana ja kasutatud? Ei, kindlasti mitte! Soovi korral võid redisainida ka mööbliesemeid, mis on küll uued kuid lihtsalt ei sobitu Sinu kodu sisekujundusega, värvigamma ja stiiliga. Nii ka selle värviuuenduse peategelane, metallist voodi, ei ole tegelikult vana ega ka kasutatud. Mõnikord leiame me vajaduspõhiselt mõne mööblieseme, mis meile tõesti kujult ja välimuselt väga meeldib kuid see on kõige lihtsamal juhul valet värvi. Mis siis muud, kui pisut mineraalvärvi ja aeg ese enda maitse järgi üle pintseldada!

Antud värviuuenduse fookuses on metallist mööbli värvimine, kuidas ja millist ettevalmistust ese vajab. Samuti näitame, kuidas sileda pinna asemel luua vanaaegse hõnguga tekstuurset ent õrna kihilist viimistlust. Traditsiooniline “enne” pilt:

Musta peatsi, jalutsi ja raamiga kaheinimese voodi, mida hoiavad koos lakitud kummipuu liistud . Muideks, just need viimased mulle isiklikult kõige enam imponeerisid. Polnud lihtsalt varem sellist voodit kusagil märganud.

Ainus, mis sundis mu käe pintsli ja värvi järgi haarama oli voodi metallosa modernne must viimistlus. Nii väga kui ei oleks soovinud siis sellisel kujul see voodi meie magamistuppa lihtsalt ei sobinud.

Värviuuenduses kasutatud vahendid:

Ettevalmistus

Ultra Grip

Maalriteip Tesa

Käärid

Kruvikeeraja

Ehituspapp või maalrikile

Värvimine

Peitevärv

Metallik värv Šampanja

Mineraalvärv Casement

Fresko

Pintslid

Niisked salvrätikud

Kaunistamine

Šabloon

Šabloonimiseks parim pintsel Cling On! ümar R12&R16

Salvrätik/papp/paber

Viimistlemine

Liivapaber/lihvimiskäsn 240

Värvimiskoha ja eseme ettevalmistus

Uue eseme puhul on ettevalmistus enne värvima asumist üldiselt imelihtne! Jääb ära igasugune mure mustuse, tolmu ja sisseimbunud plekkide pärast. Samuti ei pea kartma seisnud mööblisse tekkinud niiskuse ega halva lõhna pärast.

Näidisprojekti ettevalmistuseks sai esmalt kaitstud põrand, seejärel keeratud lahti külje kruvid, et maalriteibiga saaks kaitsta kummipuust liiste. Need oli esialgu planeeritud värvimata jätta. Loomulikult on alati oluline osa mõelda välja, mida esemega soovid teha. Minu idee oli lihtsalt must valgeks värvida ja veidi pintsliga tupsutades metallosale tekstuuri lisada.

Teipimisel on alati kasulik hoolikalt läbimõelda see, mida soovite värvida. Kas ese on tarvis selle jaoks lahti võtta või saab hakkama lihtsalt kruvisid pisut lahti keerates?

Metalli värvimisel tuleks pind eelnevalt töödelda Ultra Gripiga. Tegemist on veebaasil emulsiooniga, mis aitab hiljem mineraalvärvil pinnaga nakkuda ja vastupidava viimistluse saavutada. Ultra Grip on suurepärane vahend, kui soovid värvida klaasi, metalli, laminaati ja muid kõrgläikelisi pindu, millel muidu värvil nakkuda on raske.

Ultra Grip on värvilt piimjas, kuivab läbipaistvaks. Töövahend Ultra Gripi pealekandmiseks tuleks valida lähtuvalt esemest. Kui tegemist on suure pinnaga, näiteks laua tööpind, uks siis soovitan valida pigem madalakarvalise rulli. Voodi metallosa värvimisel kasutasin Cling On! sarja lapikut sünteetilise karvaga pintslit kuna see hoiab värvi hästi endas ja liugleb pindadel väga kergelt.

Lase kindlasti Ultra Grip´l piisavalt kaua  (12 tundi) kuivada enne kui värvima asud, ehk siis ettevalmistuse võid värvimisele eelneval päeval teha. Olenevalt aluspinnast võib olla tarvilik pinda ka enne Ultra Gripi kergelt liivapaberiga karestada. Kindlasti ei teeks see halba!

Nõuanne: eemalda maalriteip erinevate kihtide värvimisel!Kui lased värvil liiga kaua kuivada võid selle hiljem maalriteibiga kaasa tõmmata.

Värvimine & kaunistamine

Musta valgeks värvimisel soovitan raha kokkuhoiu mõttes kasutada esmalt Peitevärvi, mis on 100% ümbertöödeldud värvi jäätmetetest, olles ühtlasi ka keskkonnasõbralik valik. Tootmises on värvid pisut erinevad kuid üldiselt on kõik neutraalsed hallid. Hinnaklassilt on Peitevärv poole odavam seega ideaalne vahend, kui soovid tumedat valgeks värvida ja pisut erinevate värvikihtide vahel kokku hoida.

Ja pea meeles, et peitevärvi katvus ei ole võrdväärne õige mineraalvärvi omale. Lisaks soovitan mitte end heidutada lasta esimeste kihtide värvikihtide tulemustest. Jah, see võib päris jube, laiguline ja läbikumav olla. Ära muretse see läheb iga kihiga aina paremaks. Siin on näide Sulle:

Pildil on üks kiht peitevärvi ja kui aus olen siis minu silmad on hullemat näinud. Iga kord musta valgeks värvides ütlen ka endale, et kannatust 🙂

Järgmise sammuna asusin valge mineraalvärviga värvima. Nii nagu ennist kirjutasin siis oli esialgse plaani järgi tehtud teine valik kui töökäigu kirjelduses.

Arvasin, et Raw Silk soe siidivalge oleks hea valik sumeda puidutooni kõrval. Tegelikult olin lasua kindel selles ja nii kui üks kiht värvitud oli, sain aru, et nii kohe üldse ei lähe. Loomulikult on see maitseasi kuid eks oluline on see, et me ise igaüks lõpuks rahule jääks.

Värvimisel üleüldiselt soovitan alati võimaluste piires vähemalt kahte pintslit läheduses hoida. Ühte suuremat ja teist väiksemat. Voodi värvimisel kasutasin naturaalse karvaga pintslit sest selliste pulgakeste ja võrede puhul meeldib mulle, kuidas ümara peaga pintsel hoiab värvi endas. Laseb pikalt värvida ning karvakesed jõuavad igale poole, et korraga rohkem värvitud saaks. Lisaks soovisin ma saavutada pisut tekstuursemat viimistlust ja selle jaoks oli seesugune pintsli valik täiesti õigustatud.

Külgede värvimisel kasutasin peenemat lapik pintslit, et mitte liialt värvi ajada kohtadesse, kuhu ma seda ei soovinud.

Niisiis peale oma redisaini plaanivea avastamist tuli leida uus lahendus. Jah, see on täiesti “okei” kui töökäigus meelt muudate või avastate, et mõni tehnika ei tööta. Minul juhtub seda nii teinegi kord. Usun, et kõige tähtsam on lõplik tulemus, mitte niivõrd see, milliseid vahepealseid eksisamme selleks sai tehtud. Vigadest ju õpimegi!

Uus idee oli kasutada õrnalt helkivat roosa alatooniga Metallik värvi Šampanja, millele anda juurde tekstuuri Fresko pulbriga ja see siis hiljem lumivalge Casement`iga kihiliseks muuta. Imekombel ilmus mõtteisse idee lisada juurde veidi aktsenti kummipuust külgedele läbi šablooni värvides. Mulle on alati jäänud silma puidusoojus ja sellega harmoneeruvad külmad lumivalged.

Šabloonimisel kinnitasin esmalt selle kenasti maalriteibiga pinnale.

Võtsin sobiva värvi, salvrätiku ja ümara peaga Cling On! pintsli. Tupsutasin pintsli otsad kergelt värvi sisse, pühkisin üleliigse värvi salvrätikul maha ja värvisin ringjate liigutustega läbi šablooni. Mustri kordusteks tõstsin ja paigutasin šablooni pidevalt ümber. Jah, värvitöö peab olema nii kuiv, et saad seda kohe ja järjest teha. Kuiva pintsli tehnikat šabloonimisel järgides saavutad sirgjoonelised mustrid ja ornamendid.

Ahjaa, muidugi selle šablooni puhul oli tegemist käsitsi värvitud lehekeste imitatsiooniga, mille ääred kergelt siksakilised.

Freskoga tekstuurse pinna värvimiseks valasin alusele pisut värvi ja sinna peale tõstsin kaks tõstetopsi täit pulbrit. Segasin pintsliga õrnalt ülevalt alla, et tükikesed ja puru värvis alles jääks.

Värvimisel tegin seda julgelt, kartmata, et liiga palju värvi pintslil on. Eesmärgiks oli saavutada selline pisut kobrutav ja juba roostetanud metalli meenutav pind.

Meelespea: lase värvil kihtide vahel 2-4 tundi kuivada parimate tulemuste saavutamiseks!

Voodi peatsile ja jalutsile kulus üks kiht tekstuurset metallik värvi. Olles lasknud sellel piisavalt kaua kuivada, värvisin tekstuurse pinna üle kuiva pintsli tehnikas Casement valgega.

Antud tehnikas ümaratel pindadel on hea kasutada ümarat pintslit. Ja kuiva pintsli tehnikas, nagu nimi viitab, peab Sinu pintsel olema värvist kuiv. Saad üleliigse värvi maha pühkida salvrätikul, papil või kasvõi paberil.

Ja lähemalt vaata siit:

Tagasihoidlik värvide mäng- see kummastab alati 🙂

Erinevate freskoga värvimise tehnikate kohta saad lähemalt lugeda siit.

Viimistlemine

Teoreetiliselt võiks see pikk alateema olla kuid mitte mineraalvärvidega toimetamise puhul. Teadupärast ei pea sa vaha ega lakiga hiljem värvi kinnitama, et see vee-ja plekikindel oleks. Lisatugevust võid palju kasutust leidvatel pindadel alati lisada näiteks Tough Coat viimistlusvahendiga, seda näiteks laua tööpindadel, istumisalustel.

Fresko tehnika täiustamiseks oli ainuke viimistlev samm selle lihvimine liivapaberiga (240). Miks? Et veel enam valge alt šampanja tooni näha oleks ja tekitada sellist kihilist viimistlust.

Ja veel üks nõuanne värvitöö lõpetamiseks: Kasuta pindade ja käte puhastamiseks beebidele mõeldud niiskeid salvrätikuid.

Kruvid kinni, madrats paika ja mööbel oma kohta tagasi….

 

Värvimiseni…

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply